22 november 2024

Wordt Roller Champions de next big E-Sports game?

Featured Video Play Icon

De next big E-sport of competitieve free to play titel maken is de natte droom van elke publisher. Gemakkelijk is het echter niet. Verre van dat zelfs. Kijk bijvoorbeeld naar Rocket Arena en Hyper Scape. Deze games trokken in het begin veel aandacht, maar slaagde er niet in om deze attentie vast te houden. Deze titels werden daardoor al snel door veel mensen vergeten en raakten zo in de totale vergetelheid. Roller Champions, gemaakt door Ubisoft is de volgende titel die zich gaat wagen aan deze uitdaging. Wordt Roller Champions de volgende competitieve game waar mensen zich massaal op storten? De nieuwe Rocket League of Valorant? Onze door Ubisoft uitgenodigde Tom heeft een preview van de game mogen spelen en deelt in deze video zijn ervaring.

Rugby + Handbal + Rollerderby = Roller Champions. Dat is kort gezegd wat Roller Champions inhoudt. Heeft Tom zich met deze aparte mix vermaakt? Dat is de centrale vraag in deze video. In Roller Champions speel je in teams van twee of drie tegen elkaar. Het doel is heel simpel: pak de bal, rijd een rondje terwijl je balbezit houdt en scoor in het tweede, derde of vierde rondje een goal. Je kunt voor meer punten gaan door dat tweede en derde extra rondje te maken. Verlies je daarin echter de bal, dan kun je van voren af aan beginnen. Na een match kun je fans winnen, sponsors ontgrendelen en je personage aanpassen met behulp van cosmetics. Hé, Ubisoft moet ergens geld meer verdienen...

Warzone, Fortnite en Rocket League. Een klein aantal voorbeelden van games waar je veel geld kan in pompen als het gaat om cosmetics. Ook in Roller Champions moet je er aan geloven. Stelt het wat voor? Kun je jouw karakter echt goed uniek maken? Tom heeft ook aan dat Ubisoft van plan is om de welbekende Battle Pass toe te voegen. En dat is logisch. Steeds vaker besluiten publishers een Battle Pass aan hun game toe te voegen voor nieuwe content. En dat werkt meestal heel goed. Gaat Roller Champions erin slagen om de aandacht van spelers vast te houden de komende tijd? Tom geeft alvast een weloverwogen voorzet...

Geef een reactie