Session: Skate Sim Review
Het is tijd voor een skateboard game. Een genre wat, vooral een jaar of tien terug, erg populair was op de Gamekings redactie. Een aantal redacteuren pakte regelmatig het skateboard om de straat te teisteren. Inmiddels gebeurd dat wat minder. De gewrichtjes trekken het allemaal wat minder. Op good old Pascal na. Die straft nog steeds de straten en maakte er zelfs een film over genaamd KICK/PUSH. Toen de reviewcodes van Session: Skate Sim werden aangeboden, dacht JJ dan ook meteen aan de Boschenaar en belde hem op. En dus zit hij hier achter de desk om samen met Koos de game te bespreken. Dit is de Session: Skate Sim review.
Session: Skate Sim is gemaakt door en voor skaters. Het pr-verhaal meldt dat het een ultra-realistische skateboard-game is die de look van de skatecultuur uit de jaren 90 combineert met moderne gameplay. Nu, of dat ook daadwerkelijk zo is, dat bepalen we natuurlijk zelf wel even. Pascal skate al tientallen jaren en weet als geen ander of iets realistisch oogt en voelt. Het realisme zit hem volgens de makers in een besturing die met twee sticks het gevoel van je voeten op een skateboard nabootst. Hoe is het Koos en pascal allemaal vergaan tijdens hun speelsessies? je ziet en hoort het in deze video.
Zoals we al eerder in deze tekst aangaven, is Session: Skate Sim geïnspireerd door het gouden tijdperk van skaten: De jaren 90. In deze game zou je het authentiek skateboarden en de ware skatecultuur moeten kunnen beleven. Er is geen scoresysteem. Het is gewoon jij, het terrein voor je en je skateboard. Het spel laat je rollen op iconische locaties zoals onder andere Black Hubbas (New York City), Brooklyn Banks (New York City) en FDR Park (Philadelphia).