22 november 2024

Redfall Review

Featured Video Play Icon

We lezen op de website van Bethesda het volgende: “Het eilandstadje Redfall, Massachusetts, is in handen van een legioen vampiers die de zon hebben geblokkeerd en de burgers hebben afgesneden van de buitenwereld. Verken de open wereld en dompel jezelf onder in een diepgaande verhaalcampagne terwijl je het mysterie achter het uiterlijk van de vampiers ontrafelt. Sluit je aan bij een handvol overlevenden tegen de wezens die de stad dreigen leeg te laten bloeden.” Dat lijkt ons een prima insteek voor een spel. Maar is dat ook het geval? Is Redfall eindelijk de grote first party game aanwinst voor de bezitters van een Xbox Series X/S en PC? Is dit een game waar je Game Pass Ultimate voor neemt? Je krijgt het antwoord in de Redfall review.

De hype in aanloop naar de release van Redfall kreeg een behoorlijke tik toen bekend werd dat de game bij launch op 30 frames per seconden ging draaien. Terwijl ons toch echt 60 fps was beloofd. Merkten de heren hier wat van? Of was de kwaliteit van de rest van het spel dermate sterk dat ze hier geen probleem hadden? Boris en Koos hebben de titel van Arkane Studios gespeeld en geven in deze review het antwoord op onder andere deze vraag.

Hoe hebben de twee Redfall ervaren? Speelden ze de game alleen of in coöp en zat er merkbaar verschil tussen de vier karakters waaruit je kon kiezen? Zijn vampieren net zo cool om te killen als zombies en hoe slaagt de developer er in om van dezelfde wereld en dezelfde verhaallijn zowel een singleplayer als een coöp game te maken? De antwoorden op al deze vragen ga je zien en horen in de Redfall review.

Geef een reactie