Red Dead Redemption Review
'Kornuit, kornuit, Red Dead Redemption is uit. Dat betekent bandieten afknallen, banken overvallen, dooie herten slachten en dronken worden in de saloon. Red Dead Redemption, wat is het toch een pareltje in de videogame wereld. Benieuwd wat Jelle, Boris en Skate te vertellen hebben over deze nieuwe western videogame? Pak dan alvast je revolver en je leren cowboy hoed, want het is tijd voor de Premium discussie over deze game.' Zo opende de review van een van de mooiste en beste open wereld games van de afgelopen decennia. De media was unaniem in zijn oordeel: Rockstar had wederom een fraai meesterwerk gecreëerd. Maar hoe zit dat met de remaster? Je hoort het in de Red Dead Redemption Remastered review.
Onlangs kwam die game geremasterd uit. Speelbaar op de Switch, PS4 en PS5. Op de Xbox kun je gewoon gebruik maken van het backwards compatibility program. Veel fans waren niet helemaal happy met de nieuwe uitgave. Full price en zonder 60 fps. Terwijl mods dat zo voor elkaar hadden. Dat kon toch beter? Op veler verzoek heeft Rockstar onlangs een update aan de game toegevoegd die de fps van het spel van 30 naar 60 fps brengt. En volgens Koos is dat een wereld van verschil. Om precies te zijn, de PS4-versie van de cowboy knaller heeft een update ontvangen waarmee de game nu in 60 frames per seconde op PS5 gespeeld kan worden.
De originele versie van Red Dead Redemption verscheen in 2010 op PS3 en Xbox 360. In augustus van dit jaar was daar de digitale editie die werkte op de PS4 en de Switch. En vanaf 13 oktober is er dus ook een fysieke versie verkrijgbaar. Dankzij de update en het backwards compatible principe kun je die dus nu ook met 60 fps en in 4K spelen. Wat doet dat met dit meesterwerk? Koos legt het in deze video uit.