MultiVersus Review

MultiVersus. Klinkt als een uitvinding van Mark Zuckerberg of als een nieuw drankje zonder suiker. Maar het is dus een game van Warner Bros. Games. Om precies te zijn een free-to-play crossover-fighting spel. Zeg maar Super Smash maar dan met personages uit de Warner Bros.-franchises. De titel is ontwikkeld door Player First Games en komt uit op de PS4, PS5, PC, Xbox One en Xbox Series X/S. Voor een potje digitaal matten lopen ze op de Gamekings redactie nooit weg. En dus gingen Jelle en Koos aan de slag met het spel en delen in deze video hun ervaringen. Dit is de MultiVersus Review.

MultiVersus is dus een platform fighting game, waarbij je op verschillende podia strijdt en probeert de opponent van het platform af te meppen. Een meer dan bekend gameplay principe wat wereldwijd miljoenen fans kent. Hoewel er 1-vs-1 en free-for-all-opties beschikbaar zijn, legt het spel de nadruk op vechten in teams van twee karakters. Dit merk je aan het feit dat de meeste aanvallen in het spel zo ontworpen zijn dat spelers het effect van elkaars beuken kunnen versterken. Gevaar van dit principe is dat er een absolute koning binnen dit genre bestaat. Eentje die ook geen gebruik maakt van micro transacties. En net zoals bij bijvoorbeeld de vele kart games, zet je de kwaliteit van dit soort games toch tegen de meester af.

Wat vonden Jelle en Koos van het spel? Hebben de personages uit Warner Bros franchises als The Matrix, Game of Thrones, DC Universe, Rick and Morty, Loooney Tunes, Scooby-Doo en Gremlins dezelfde impact als de Nintendo characters? Zit de gameplay goed in elkaar? De balans tussen de characters? Je ziet en hoort het in deze video.