Gaming Journaal 16 maart 2021
Welkom bij een regenachtige editie van het GK Journaal. Vandaag zitten JJ en Daan klaar om het te hebben over de grootste nieuwtjes van deze week. Zo gaan zij het hebben over de verschrikkelijk lange laadtijden van GTA Online, Star Citizen, Outriders en Ghost of Tsushima. Ga er maar eens even lekker voor zitten, en ram op de play button.
GTA V is misschien wel de game met de langste laadtijden. Zo kan het zeker een paar minuten duren voordat je kan beginnen met jouw speelsessie. Niet alleen de game zelf heeft hier last van, maar ook diens online component: GTA Online. Toch is er een manier gevonden om dit proces te versnellen. Zo kan je er namelijk voor zorgen dat de laadtijden van circa 6 minuten, nog maar 2 minuten zullen duren. Hoewel 2 minuten op zichzelf nog redelijk lang aan kan voelen is dit zeker een gigantische verbetering ten opzichte van wat we eerder hadden. Maar wie deze oplossing heeft gevonden, hoe je deze kan toepassen en hoe Rockstar hierop heeft gereageerd, daar hebben JJ en Daan wel wat over te zeggen.
Veel gamers beginnen aan een game, zonder deze vervolgens uit te spelen. Sommige games zijn simpelweg te groot, niet leuk genoeg, of komt net uit in een periode waarin je aandacht ook snel uit gaat naar een andere game. Toch heeft Ghost of Tsushima het voor elkaar gekregen om een behoorlijk groot percentage van gamers de 'Mono no aware' trophy te geven. Deze trophy krijg jij zodra je de main story hebt uitgespeeld. Maar hoe komt dit en hoe veel procent van de gamers hebben het verhaal ook daadwerkelijk uitgespeeld? Daar kom je achter door op de play button te klikken. Dat en meer in deze editie van het GK Journaal.