26 november 2024

Far Cry 6

Featured Video Play Icon

Het is slechts een kwestie van tijd, maar Far Cry 6 komt eraan. 7 oktober om precies te zijn. En tot die tijd maken Gamekings een aantal leuke items om het verheugen op de game te voeden. We hopen immers allemaal dat het een vette editie wordt. Met een bruut verhaal, een keiharde villain en de prachtige 'Cubaanse' auto's alsof het de jaren 60 is. Als je alle trailers over Far Cry 6 hebt gezien, dan weet je dat de game zich afspeelt op een fictief eiland, lijkend op Cuba. En er heerst, zoals in zo veel Latijns Amerikaanse Staten een dictatuur. In het geval van Far Cry 6 betreft het de villain gespeeld door Giancarlo Esposito. Dat gegeven triggerde afgestuurd historicus JJ. Een deel van zijn studio betrof namelijk Latijns Amerika en de roemruchte decennia vol dictators en revoluties. Wat hem betreft is Zuid Amerika een contingent dat een ideale voedingsbodem biedt voor videogames. Maar vrijwel niemand maakt daar gebruik van. Ubisoft nu wel.

JJ geeft in dit item aan dat Zuid Amerika alles heeft voor een ideale videogame. Je hebt volle bak dictaturen, veel revoluties en guerrilla's, een enorme corruptie, een immense invloed van de narco's, een zeer temperamentvolle bevolking en een mega fraai landschap. Waarom maken developers daar dan geen gebruik van? En hoe gaat Far Cry 6 inspelen om de rijke historie aan revoltes en schilderachtige dictators? De game gebruikt Cuba als voorbeeld. En dat land heeft een waanzinnig interessante geschiedenis. Met een boeiende leider. JJ probeert samen met Skate een antwoord op de vraag te geven.

Zuid-Amerika is het middelpunt van de wereld als het gaat om dictatuur en revoluties. Velen van jullie hebben waarschijnlijk gehoord van Fidel Castro, maar hij is niet de enige 'boef' waarmee Zuid-Amerika te maken heeft gehad. George Vidala, Papa Doc, Pinochet, Ortega, je kunt er talloze opnoemen. En dan staten als Mexico en Colombia die wel een vorm van democratie hebben, maar die is in beide gevallen tot op het bot corrupt. Dat moet toch inspiratie genoeg zijn voor vele games? Maar is dat ook zo? En als dat niet zo is, waarom niet? En hoe gaat Ubisoft hier verandering in brengen?

Geef een reactie