F1 23 Review
Zoals ze al eerder aangaven, lopen er op de redactie van Gamekings een flink aantal fans van de Formule 1 rond. Op de maandag na een race wordt er vaak nagebabbeld over wat er dat weekend op de track gebeurd is. Een aantal van hen is zelfs naar de race op Zandvoort geweest. Die passie zorgt er ook voor dat men graag F1-games speelt. Koos en Skate organiseren zelfs hun eigen F1- competities op Twitch. Logisch dus dat de review-build van F1 23 iets was waar Koos graag mee aan de slag ging. Hij heeft een hele week kunnen racen en doet verslag van zijn spelervaring in de F1 23 review.
F1 23 is de zestiende game in de reeks van EA en Codemasters. Je kunt de komende tijd dus jouw inner Max Verstappen los laten in onder andere de nieuwe F1 World modus of als opkomend talent een carrière beginnen in Braking Point 2.0. De laatste mode schitterde vorig jaar in afwezigheid en is nu terug, met flink wat toeters en bellen erbij. Maar is het leuk om te spelen? Koos weet het antwoord en gaat het geven in de review van de nieuwe editie van de F1-franchise van EA.
Een verhalende modus als Braking Point of de vernieuwde F1 World mode zijn natuurlijk welkome toevoegingen, maar race games staan en vallen met hoe ze rijden. Welke stappen hebben Codemasters en EA op dit vlak gemaakt? En hoe zit het met de graphics? De engine was bij voorganger F1 22 soms al aan het piepen en kraken. Hoe is dat nu? En, ook heel belangrijk, hoe vond Koos de AI van de tegenstanders? Want het verhaal mag nog zo sterk zijn, als de CPU’s je gewoon van de baan zwiepen, dan houdt de pret al snel op.