EA Sports WRC Review
Het is tijd om een race-genre te bespreken, wat in ieder geval bij JJ en Koos erg goed in de smaak valt. We hebben het hier over rally rijden. Misschien wel de meeste lastige race-categorie die er is. No way dat je een traject uit je hoofd kent en op circuits staan geen obstakels langs de weg. Laat staan een afgrond. Het zaadje voor deze liefde werd geplant met de eerste Colin McRae op de PlayStation. Van die game kun je een mooie rechte lijn trekken naar EA Sports WRC. Codemasters is er namelijk voor verantwoordelijk en die Britten zaten ook achter de McRae-reeks. Kun je dan al concluderen dat het helemaal goed gaat komen met deze rally-game met de officiële WRC licentie of valt het spel wat tegen? Je krijgt het antwoord in de EA Sports WRC review.
EA Sports WRC is dus een rally game ontwikkeld door Codemasters en uitgegeven door EA Sports. Het heeft de officiële licentie van het World Rally Championship en wordt aangedreven door Unreal Engine 4. Het is de eerste Codemasters-rallygame die de officiële WRC-licentie heeft sinds Colin McRae Rally 3 in 2002. De game komt uit op de PC, PS5 en de Xbox Series X/S. Dat met die Unreal Engine 4 zetten we er hier niet voor de lol neer. Dat heeft wel degelijk zijn gevolgen voor het spel. En helaas niet in positieve zin.
De game beschikt over een lekker volle bak aan content. Er zijn 78 rallyauto's rally-auto's zijn afkomstig uit de diverse World Rally Championships plus daarnaast 68 klassieke rallyauto’s. Nieuw is dat je met de Car Builder tool, vergelijkbaar met My Team of the F1-serie, jouw eigen rallyauto kan maken. Het spel bevat verder meer dan 200 tracks en 18 WRC-rally's. De multiplayer is beschikbaar voor maximaal 32 spelers en er is een Virtual Reality-modus aanwezig. Klinkt goed toch? JJ en Koos geven het antwoord.