Diablo 4 Beta Review
De langverwachte Diablo 4 beta is eindelijk beschikbaar en Gamekings konden natuurlijk niet wachten om er mee aan de slag te kunnen gaan. Een lang weekend was door Blizzard belooft, maar dat werd dus een zaterdag en een zondag omdat de servers vrijdag echt onbereikbaar waren. Maar goed, check de Peepshow met het verhaal over die kleine slip-up, de boel werd gefixed en twee dagen lang liepen JJ en Skate rond in de wereld die door de duivelse Lilith flink aangetast was. Hoe was hun ervaring en merkten ze iets van de nieuwe aanpak die Blizzard had aangekondigd. Was dit nog steeds de Diablo waar ze beiden zo van hielden? Je ziet en hoort het antwoord in de Diablo 4 beta review.
Blizzard had het de afgelopen jaren al duidelijk gesteld: er zouden enkele grote veranderingen aangebracht worden in de basisbeginselen van de franchise. Het spel biedt bijvoorbeeld een meer open wereld ervaring en is ook duidelijk gericht op coöperatief spel. Ook zijn er aanpassingen gedaan aan de gameplay, zo kun je voor het eerst voor een aanval wegduiken. Zodat je even wat lucht krijgt. Hoe bevielen deze innovaties en zorgden het voor een betere of mindere spelervaring bij JJ en Skate? Ook opvallend is natuurlijk dat Diablo 4 altijd online moet zijn, zelfs als je het avontuur puur in je eentje wil spelen. Dit heeft alles te maken met nieuwe functionaliteiten, zoals de mogelijkheid om andere spelers te ontmoeten en samen te spelen in open wereldgebieden. Merkten de twee hier al wat van?
En dan is daar de strijd tegen de nieuwe antagonist, Lilith. Een regelrechte bitch die de wereld buiten de veilige vestigingen in haar greep heeft. Haar vaardigheden zijn verwoestend en vereisen dat spelers hun vaardigheden en uitrusting op een slimme manier gaan gebruiken. Hoe beviel deze verhaallijn en hoe wordt het naar de speler toe gebracht in deze nieuwe open wereld omgeving? Het antwoord ga je krijgen in de Diablo 4 beta review.