Street Fighter V Champion Edition Review
Street Fighter V is inmiddels al vier jaar oud. En in die vier jaar is er een hoop veranderd in het spel. Emiel van Gamekings heeft de game vier jaar terug gespeeld en doet dat nu ook met de Champion Edition. En hij gaat jou vertellen of dit de nieuwe editie de moeite van het spelen waard is. Of misschien wel beter.
Na de launch van het origineel is de net code al aangepast en zijn er meer karakters toegevoegd. Ook zijn er een groot aantal andere problemen opgelost. Want na release kwamen pc spelers er bijvoorbeeld achter dat de game een bestand genaamd Capcom.sys installeerde. Dit was bedoeld om cheaters tegen te gaan. Maar het gaf de gamer ook toegang om code op een hoog niveau aan te passen. Deze shit zou nu ook opgelost moeten zijn. 2016 ontdekten PlayStation spelers ook een probleem. Namelijk dat er een input lag van acht frames in het spel zat. En dat kan zo'n esports game natuurlijk compleet de nek om kan draaien.
Verschillende versies van Street Fighter games is natuurlijk niks nieuws. Zo waren er voor de tweede game in de reeks als zeker twintig verschillende uitvoeringen. Waarin toen al nieuwe outfits of speelbare karakters aan toegevoegd werden. Tegenwoordig hebben ze buiten de karakters ook een nieuwe manier gevonden om er extra geld uit te halen. Namelijk met reclames in de laadschermen. Het moet niet veel gekker worden.
In vier jaar verandert er logischerwijs wel het een en het ander aan een game. Hopelijk dus ook bij Street Fighter V. Na release was er veel kritiek omdat de game te karig was met slechts zestien karakters. De Champion editie voegt hier buiten de verschillende patches zeker 20 karakters en een heel aantal extra outfit en stages toe. Gaat Emiel dit daarom beschouwen als het enige echte Street Fighter V-deel?