Homeworld
Ze hebben het al een aantal keren gezegd in verschillende items. Homeworld 3 komt eraan en de game heeft het in zich een van de meest interessante sci-fi releases van dit jaar te gaan worden. Het derde deel uit de franchise verschijnt ruim vijfentwintig jaar na het roemruchte Homeworld uit 1999. Dat eerste deel werd ontwikkeld door Relic Entertainment, terwijl nu Blackbird Interactive de leiding heeft over het nieuwe deel. Homeworld sloeg in 1999 in als een bom. Het was de eerste full on 3D RTS ooit en het spel bracht de gamer bijkans esoterische graphcis en een fraaie spacy soundtrack. Dit hadden we nog nooit eerder gezien. JJ reviewde de game toentertijd voor de PU en was lyrisch. Net zoals veel gamers in die tijd. In deze video tonen ze de geschiedenis van de Homeland franchise en kijken ze terug op wat het eerste deel zo wreed maakte. In de hoop dat de wow-factor ook in het nieuwe deel terug keert.
In Homeworld draait alles om het Kushan ras dat met een moederschip en een omliggende vloot hun oude thuiswereld Hiigara terug wil winnen op de Taiidan. Klinkt als een wereldreis die je niet wil missen en dat was het ook in de eerste twee delen. Vooral omdat de beide games echt een verhaal vertelden daar waar de meeste RTS-games dat niet echt deden en puur focusten op gameplay.
Gaan de fans in Homeland 3 vinden wat ze zo waardeerden van Homeworld? De pracht en praal, het unieke design, dat alles dit keer vormgegeven in de Unreal Engine. Om het antwoord op die vraag te verkrijgen dienen we het verleden te kennen. En dat is precies wat Jelle en JJ in deze video gaan doen.