Rise of the Ronin Review
Ze gaan het in deze review hebben over, hou je vast, de nieuwste en misschien ook wel de laatste PS5-exclusive van dit jaar: Rise of the Ronin. Gemaakt door de mannen en vrouwen van Team NINJA. Het betreft naar verluidt hun meest ambitieuze game tot nu toe. Een flinke tijd terug waren ze na het bekijken van de eerste trailer nog niet echt enthousiast. De graphics en gameplay oogden te generiek. ''Echt typisch Ghost of Tsushima en Nioh'', was de mening. Moeten we nu dus opnieuw aan de slag met een samoerai game die op het eerste oog niet echt iets nieuws doet? Of was dat een te snel vooroordeel? Jelle en Jasper namen hun katana mee en die speelden de game. Dit is de Rise of the Ronin review.
In Rise of the Ronin maak je een reis door het Japan uit de 19e eeuw. Een natie die verscheurd wordt door oorlog. De game van Team NINJA, de ervaren studio achter Nioh en NINJA GAIDEN, is een actie-RPG in een open wereld met een duidelijke focus op gevechten. Timing is alles in Rise of the Ronin, waarbij elke parry, zijstap, opmars en elke snelle terugtocht de bloedige uitkomst van gevechten kan bepalen.
Japan, 1863. Na driehonderd jaar heerschappij van het Tokugawa-shogunaat arriveren de zwarte schepen uit het Westen en start een woelige periode voor het land. Te midden van de chaos van oorlog, ziekte en politieke onrust bepaalt een naamloze krijger zijn eigen weg en daarmee het lot van Japan. Als Ronin, een samoerai zonder meester, bepaal je jouw eigen lot. Het verhaal ontvouwt zich op basis van de keuzes die je maakt en de personages met wie je samenwerkt onderweg. Neem cruciale beslissingen tijdens missies, zoals belangrijke figuren vermoorden of beschermen. Hoe is het Jelle en Jasper vergaan? En wat vinden zij van de game? Het antwoord krijg je in deze video.