Skull & Bones Review
Schip ahoy! Ze gaan het in deze review hebben over, jawel, de langer dan langverwachte game Skull & Bones van Ubisoft. Een piratengame die, hou je vast, 11 hele jaren in ontwikkeling is geweest, of beter gezegd, in development hell. Wat hebben ze in die elf jaar uitgespookt? Was het een nieuwe Assassin's Creed Black Flag of vaar je alleen maar wat rond in het spel en voer je af en toe wat navel combat uit? Kon je met je eigen character op het land kan rondwandelen of zat je vast op je schip? Met andere woorden, is Skull & Bones dé parel uit de zee waar we 11 jaar op hebben moeten wachten? Of is het repetitief as fuck en is het niet veel soeps? Jelle en Jasper zijn aan boord om hun ervaringen te delen over de game.
In Skull & Bones, verken je de wereld door je schip te besturen en het op te nemen tegen piratenjagers, dodelijke zeemonsters, onvoorspelbaar weer en gevaarlijke golven. Je kan maximaal 10 verschillende schepen bouwen en besturen, elk met unieke voordelen die bij jouw speelstijl passen. In deze wereld betekent jouw reputatie alles. Als piraat groeit je 'evilness' terwijl je verschillende opdrachten uitvoert voor handelaren, lokale facties en de grote jongens. Het draait kortom allemaal om het bouwen van je eigen smokkelimperium. En daar horen natuurlijk intense zeeslagen bij. Je gaat het gevecht aan, riskeert alles voor de grootste buit. Zo kun je je schip bewapenen met krachtige wapens en andere schepen verslaan door paniek te zaaien bij vijandelijke forten.
Nu Jelle en Jasper het schip over hebben genomen, is het de vraag of ze de schat hebben gevonden. Ofwel: was dit spel het 11 jaar wachten waard of had Ubisoft het beter eerder kunnen uitbrengen, of misschien zelfs moeten cancelen? Deze 2 gasten zijn in principe niet vies van een piratenspelletje, mits ie goed is. Hoe is het hen bevallen? Je hoort en ziet het in deze video.