The Last of Us PC Review
We citeren de Steam-pagina van de PC-versie van The Last of Us: 'Beleef het emotionele verhaal en de onvergetelijke personages van The Last of Us, met meer dan 200 Game van het Jaar-prijzen. In een verwoeste samenleving waar geïnfecteerden en geharde overlevenden de dienst uitmaken, moet de afgematte hoofdrolspeler Joel de 14-jarige Ellie uit een militaire quarantainezone smokkelen. Maar wat begint als een doorsnee klus mondt al snel uit in een brute tocht door het land.' Na het lezen van deze pr-riedel kun je twee dingen opmerken. Ten eerste dat zelfs ChatGPT een betere tekst had geschreven. Ten tweede dat er op het moment van opname (maandag 3 april) nog maar weinig te beleven viel, want de game was allesbehalve goed overgezet. Wat is hier aan de hand? Koos vertelt het je in deze The Last of Us PC review.
Hoe test je een game die niet lekker loopt? Mag je de game op deze problemen afrekenen? Je weet immers dat het spel na een aantal weken vast wel goed gepatched zal zijn. Koos zag zich het afgelopen weekend voor al deze dillema's gesteld. Aan de inhoud van de game zelf zal het op zeker niet liggen. The Last of Us is een van de beste games ooit gemaakt. Een absolute must play. En de inhoud van de PC-versie is identiek aan de versie op de PS4. Maar ja, je moet hem wel lekker kunnen spelen natuurlijk...
Hoe pakt Koos dit aan? Wat waren de problemen die hij ondervond en hoe belemmerde het zijn speelvreugde? Waarom liet PlayStation dit spel in deze staat uitkomen? Komen er oplossingen voor de problemen en dan uiteindelijk ook het antwoord op de hamvraag: Moet je dit spel kopen, wachten tot hij in de budgetbak ligt of slopen? Of is er nog een andere optie?