Hi-Fi Rush Review
Patsa, daar was ie opeens: Hi-Fi Rush. Een muzikale vechtgame van developer Tango Networks die compleet vanuit het niets tijdens de afgelopen Xbox developer Direct werd aangekondigd en ook direct gekocht en gespeeld kon worden. Een Shadow Drop noemen we zo'n pr stunt. Een game zonder enige aankondiging vooraf launchen. Deze manier van releasen herbergt natuurlijk een groot risico in zich. Als mensen de Direct niet kijken, dan weet ook niemand dat de game er is. De shadow drop van Hi-Fi Rush lijkt in ieder geval gelukt. Het is momenteel een van de meest gespeelde games op de Xbox en PC. Maar is dat ook terecht? Is de game het spelen waard? Je hoort en ziet het antwoord in de Hi-Fi Rush review.
Wat is het verhaal van deze game? Nadat bij een shady bedrijfsexperiment per ongeluk een muziekspeler op zijn hart werd aangesloten, moet Chai vechten voor zijn vrijheid in een cartoony wereld waarin alles - van platformpuzzels tot de aanvallen van vijanden - is gesynchroniseerd met de beat. De speler moet met andere woorden vechten op de maat. Je neemt het op tegen legers aan drones die je van alle kanten aanvallen. Lukt het jou om deze gevechten ritmisch af te werken of mep je steeds naast de beat en dus de punten. Klinkt leuk, lijkt leuk, maar is het ook leuk? Koos speelde de game en doet hier zijn relaas.
Dat de komst van Hi-Fi Rush een verrassing was, dat kun je om meerdere redenen wel stellen. Ten eerste zag niemand het aankomen. Daarnaast is het dus een spel van Tango Gameworks, de studio achter The Evil Within en Ghostwire: Tokyo. En dat is toch hele andere koek. En dan is daar nog het feit dat het spel zelf een prettige verrassing kan zijn. Is dat ook zo? Je krijgt het antwoord in deze Hi-Fi Rush review.