Scorn Preview
We citeren voor het gemak even de website van Xbox zelf. "Scorn speelt zich af in een nachtmerrieachtig universum van vreemde vormen en sombere achtergronden. Het is ontworpen rond het idee van 'in de wereld te zijn gegooid'. Geïsoleerd en verloren in deze droomachtige wereld, verken je verschillende onderling verbonden regio's. Je doet dat op een niet-lineaire manier. Elke locatie heeft zijn eigen thema, puzzels en personages. Deze zijn een integraal onderdeel om een samenhangende wereld te maken." Beetje weirde pr-taal toch? Google Translate in optima forma. Dat kunnen wij beter. Scorn belooft gewoon een fucking donkere en gore game te worden. En houden wij van dat soort werk? Hell yeah! Lichten uit en gaan. Dit is de Scorn preview.
Al bij de eerste trailer viel Scorn ons op. Een uitermate sfeervolle en duistere first-person horroravonturengame. Eentje die zich afspeelt in een waarlijk nachtmerrieachtig universum van vreemde en gore vormen. Als speler ben je totaal geïsoleerd en verloren in deze droomachtige wereld. Je probeert jezelf door verschillende onderling verbonden regio's te worstelen. Op een niet-lineaire manier that is. Elke locatie bevat zijn eigen thema, puzzels en personages. Gedurende de game open je nieuwe gebieden. Ook ontdek je verschillende vaardigheden, wapens en items. Handige tools om je queeste in deze helse wereld te kunnen vervolmaken.
Net als bij alle andere zomer previews geven Jelle en Skate op basis van alles wat ze hebben gezien en gelezen, aan hoeveel zin ze in deze game hebben. Scorn lijkt op het eerste gezicht wel in ons straatje te passen. Een first-person biopunk survival horror adventure-videogame geïnspireerd op het werk van beeldend kunstenaars H.R. Giger en ZdzisawBeksiski. En je kunt het als Game Pass abonnee straks bij launch direct spelen. Gaan de twee dat doen, of laten ze de game links liggen? Je ziet en hoort het in de Scorn preview.