The Quarry Review
Midden in de E3 periode komt er opeens een vrij grote game uit. Het gaat om The Quarry van 2K Games. In het spel is het einde zomer en in de bossen van Upstate New York hebben de begeleiders van het zomerkamp voor pubers, Hackett's Quarry, het laatste nachtje voor zichzelf. Geen kids, geen volwassenen en dus geen regels. En je voelt hem al aankomen. In plaats van een lange feest avond ontpopt er zich een nogal scary avontuur. In deze interactieve film, want zo mag je The Quarry wel bijna noemen, bepaal jij het lot van alle negen de kampbegeleiders in deze onvoorspelbare horrornacht. Jij moet regelmatig belangrijke beslissingen nemen, die bepalen hoe het verhaal zich ontvouwt en of iedereen wel blijft leven. Daan en Koos durfden het beiden aan en hebben de game het afgelopen weekend in de nacht, met het licht uit, gespeeld. Hun relaas hoor je in The Quarry review.
Horror is een genre wat goed werkt in games. Zelf onderdeel worden van een griezelig avontuur, zelf de keuzes maken en dus ook zelf de ellende op zoeken als je letterlijk en/of figuurlijk de verkeerde afslag neemt. The Quarry wentelt zich in de horror elementen. Een donker bos, geen levende ziel in de bos, griezelige geluiden, spanningen binnen een groep. It's al there. Jij speelt in de loop van het spel als elk van de negen Hackett's Quarry kampleiders. Elke gil, elke leugen en elke flirtpartij heeft invloed op de relaties tussen de kampleiders en dus een rimpeleffect op het verhaal. Jij bepaalt als gamer wie leeft, wie dood gaat en wie er "sterker" uitkomt tegen de tijd dat de aftiteling loopt. Pisten Daan en Koos in broek van de angst of vonden ze de game saai?