Halo Infinite Review
Ze hebben lang de lippen stijf op elkaar moeten houden voor deze video, maar eindelijk gaan ze los in de Halo Infinite Review.
Koos heeft de volledige single player campaign gespeeld van Halo Infinite. Daar waren op voorhand nog best wel wat zorgen over. Zo was er natuurlijk de lange ontwikkelingstijd en het moeizame proces wat daaraan verbonden was. Origineel stond de game voor 2018, werd uitgesteld naar 2020 om vervolgens weer uitgesteld te worden na dit jaar. Niet onbelangrijk, 343 Industries nam ook Halo veteraan Joseph Staten aan om de game weer de juiste richting op te duwen.
Niemand zal ook de reveal vergeten tijdens de E3 natuurlijk. Waar Xbox en Microsoft hoopten op een homerun, kwam het de ontwikkelaar vooral op kritiek te staan. Voor een launch game van de Xbox Series X zag het er nou niet bepaald indrukwekkend uit en het internet ging dan ook gretig aan de haal met memes van Craig.
343 Industries ging terug naar de tekentafel en nam daarmee de grafische engine flink onder handen. Het resultaat is gelukkig een game die er next-gen uit ziet. Misschien niet zo mind-blowing als dat je zou willen, maar gelukkig een hele verbetering ten opzichte van wat we anderhalf jaar geleden hebben gezien.
Het gameplay principe is volledig op de schop gegaan. De game speelt zich nu af in de open wereld van Zeta Halo. Iets waardoor Koos angst had dat de game zich zou willen positioneren als een live service game a la Far Cry. Een map vol icoontjes die je moet clearen om die game uit te kunnen spelen. Koos kan met een opgelucht hart melden dat dit absoluut niet het geval is. Er zitten wel elementen van Ubisoft games in, echter behoudt de game volledig zijn eigen smoel en maakt het ook niet dezelfde fouten als Far Cry 5.
Deze Halo Infinite review gaat puur en alleen over de single player campaign. Een kleine maand geleden kregen we al een surprise release van de multiplayer beta. Wil je daar meer over weten? Wacht dan even op de uitgebreide Premium review en/of de final review.