GTA Trilogy Review
Vandaag is het tijd voor de GTA Trilogy Review, The Definitive Edition wel te verstaan. Een trilogie dus van drie games die 20 jaar oud zijn. Een trilogie die in zijn tijd geschiedenis schreef. Drie games die ervoor zorgden dat Boris en JJ (nog meer) van games gingen houden. GTA Trilogy is opnieuw uitgekomen als The Definitive Edition. Daardoor kun je aan de slag gaan met GTA 3, Vice City en San Andreas. In een nieuw hoesje. Drie maal pure singleplayer actie. Wat gaan de drie remasters ons brengen? Brengt het vernieuwing ten opzichte van de originals? Mogelijk zelfs verbetering? Of is het alleen grafisch allemaal wat opgepoetst? Je hoort en ziet het in deze review.
GTA Trilogy kent drie games. Het betreft de eerste drie GTA-games die in 3D werden gemaakt. Pure meesterwerken die tot op de dag van vandaag invloed uitoefenen op veel videogames. We hebben het over GTA 3, Vice City en San Andreas. The Definitive Edition maakt gebruikt van een nieuwe engine. Namelijk de Unreal Engine 4. Kun je dat ook zien aan de beelden? Maken de games echt gebruik van de mogelijkheden van deze nieuwe engine? Of is het een gemakzuchtige port oftewel een cashgrab? En hoe is de gameplay verder, voelt het nog even episch als vroeger?
GTA III is de oudste game van de serie. Hoe ziet die game er nu uit? Heeft Rockstar Games de klasse van vroeger naar de huidige tijd weten te trekken? Hoe voelen de missies verder? Exact dezelfde content of heeft men aanpassingen gemaakt, waardoor het allemaal wat minder cluncky aanvoelt? Is de missie Wrong Side of the Tracks in San Andreas nog steeds zo lastig? Of hebben ze dat nu wat gemakkelijker gemaakt? Dit is ook de eerste keer dat de Trilogy op de Switch komt. Hoe bevalt het op de handheld? Je ziet en hoort het allemaal in de review van GTA Trilogy – The Definitive Edition.