21 november 2024

It Takes Two Review

Featured Video Play Icon

Platformgame It Takes Two komt vrijdag 26 maart uit. Hoog tijd voor Koos en Jelle om de game samen wat nader te gaan bekijken. De heren hebben de nieuwste telg van Hazelight Studios onder de loep genomen en er een review voor je over gemaakt. Wat de heren aan conclusie geven aan de game verklappen we nog niet, maar besef wel dit: cuteness hoeft niet per se altijd een slecht iets te zijn... of iets goeds...

Je kan Hazelight Studios mogelijk kennen van hun eerdere IP A Way Out. In die vorige IP was samenwerken een groot en zeer belangrijk onderdeel van de game. Hell, zelfs de splitscreen multiplayer kwam hier weer terug. Iets wat in de individualistische samenleving waarin we ons bevinden, stiekem best wel prettig is. It Takes Two zet deze lijn op een creatieve en stabiele wijze door. Hoe ze dat precies doen maken Jelle en Koos jou in dit item duidelijk. We verklappen alvast dat de game misschien heel cute lijkt, maar dat schijn bedriegt en er veel duistere diepgang te vinden is.

It Takes Two doet sterk denken aan een bepaalde Japanse ontwikkelaar. Als je naar de eerdere trailers hebt gekeken, dan weet je nu vast waar we het over hebben. De game is erg makkelijk om op te pikken, mits je al kennis hebt gemaakt met die andere ontwikkelaar. Laat je hierdoor echter niet ontmoedigen: It Takes Two probeert een game te zijn die voor iedereen speelbaar is. Jouw oma moet hem bij wijzen van spreken ook nog kunnen handlen en leuk vinden. Denk hierdoor niet dat het een saai en simpel verhaal is, want aan diepgang is er in deze platformer geen gebrek. Jelle en Koos hebben zichzelf in ieder geval goed vermaakt met de titel en zij leggen in deze review uit waarom.

Geef een reactie